Kleur in de Witte de With
Marlies Rekers, Nel Waller Zeper, Daan Lemaire, Ruys, Marina Wortel, Hans Gritter
april 2016
Galerie MLB, Witte de Withstraat 32A 1057 XZ Amsterdam
Kleurrijk, speels en vindingrijk.
In het werk van alle vijf speelt kleur een belangrijke rol.
Speelsheid en vindingrijkheid in de kleurrijke composities van cirkels en vierkantjes in de geschilderde collagewerken van Marlies Rekers, speelsheid en
vitaliteit in de dansers van Hans Gritter,die van het papier af lijken te dansen, in de glass fusion beelden en gouaches van Daan Lemaire, waar de kleur haast
achteloos in het glas en op het papier lijkt te zijn geworpen, in de mooie gebogen kleurige lijnen, waarmee de vrouwen door Nel Waller Zeper zijn neergezet,
in het werk van Marina Wortel. Marina schildert non-figuratieve kunst en gebruikt daarbij vooral haar eigen technieken, verschillende materialen past zij toe en
geeft daarbij blijk van een sterk ontwikkeld kleurgevoel of juist de combinatie van zwart -wit.
Opening met zang van Pax Gritter.
Speelse ontmoeting
Roland Broekhuis, Mirjam de Nijs, Berty Sieverding, Ben Vollers en Marina Wortel
september 2016
Galerie Wim Swijsen, Mosterdsteeg 8, 1621 HR Hoorn
Speelse ontmoeting: drie schilders en twee 3D beeldenmakers.
Vijf Kunstenaars werkend vanuit hun eigen positie zijn bereid tot een speelse ontmoeting in een beperkte ruimte.
De Onafhankelijken in pocketformaat
Een expositie van: Roland Broekhuis – Niek Bruynzeel – Angeline Donk – Hans Gritter – Hermine Groenendaal – Emma van der Heide – Irene Hertel – Vera Jongejan – Joost van der Krogt – Saskia Lanson – Truus Lanson – Machteld Mulder – Mirjam de Nijs – Ingeborg Oderwald – Linda Okello – Marlies Rekers – Liesbeth Sevenhuijsen – Berty Sieverding – Annelies van der Stel – Hubertine Thoenes – Ben Vollers – Nel Waller Zeper – Ada van Wonderen – Marina Wortel.
November 2016
House of Arts & Crafts
Oudeschans 21 Amsterdam
24 Kunstenaars wisselen het werken op groot formaat af met het maken van kleiner werk, als ruimte om te experimenteren of om te laten zien hoe monumentaal en expressief ook dat kleine ‘pocket’-formaat kan zijn.